"עולם הקמעונאות וה- CPG טובע בנתונים" הכריז ב -2015 אחד המומחים באיגוד לניהול קטגוריות (CMA)."כל מנהל קטגוריות, בין אם אצל קמעונאי או יצרן, מטפל בכמות נתונים עצומה מכפי שמישהו יכול לבחון, לנתח ולהבין" מנתוני רכישה – בחנויות הפיזיות ובאון ליין, נתוני מלאי, תוכניות נאמנות, דפוסי גלישה באינטרנט, פוסטים במדיה החברתית ועוד – נוצר ממש שפע חסר תקדים של נתונים שקמעונאים וחברות CPG צריכים לנתח ולהתבסס עליהם. אבל אם שפע נתונים זה לא יתורגם לאסטרטגיות שיווקיות ושיווקיות אשר מטרתם להשפיע על חווית הקונים ועל השורה התחתונה של החברה, הוא לא משיג את מה שנועד לעשות. כיוון שהמטרה, אחרי הכל, היא לא להטביע קמעונאים ויצרנים עם כמויות של מידע, אלא לשלב נתונים כך שניתן יהיה להפיק מהם תובנות עיסקיות ואופרטיביות.
קרא עודלמנהלי קטגוריות ברשת קמעונאית יש כיום תפקיד מאתגר ודינאמי מאוד: לבחור את הספקים ולהחליט על המגוון המתאים לכל פורמט ולכל חנות, לתכנן את הסדור המתאים על המדף - הפלנוגרמות, להגדיר את התמחור ואת המבצעים - ולהנחות את גורמי שרשרת האספקה על כמות המלאי הדרושה בכל זמן נתון בכל חנות ברחבי רשת שלמה. ולכך מתווסף כמובן היום אתגר ההזמנות באון ליין, שהופכות את החיזוי והתכנון למורכבים פי כמה ככל שדרישות הזמינות והאספקה הופכות מורכבות יותר, וכמות הנתונים המנותחים הולכת וגדלה, חייבים מנהלי קטגוריות להתבסס על מערכות מידע מתקדמות לחיזוי ותכנון יעילים.
קרא עוד